یادی از گذشته ها


یادی از گذشته ها
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوران طلایی ایران و آدرس iraneghadim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید





سعید کنگرانی (۱۳۳۳ - ) بازیگر، سینما، تلویزیون، ایرانی. سریال دائی‌جان ناپلئون در تلویزیون و دایره مینا در سینما از کارهای شاخص اوست. در سال ۱۳۶۷ به خارج از کشور مهاجرت کرد. اما در سال‌های اخیر به کشور بازگشت و در سال ۱۳۸۳ اجازه بازی در ازدواج به سبک ایرانی به او داده شد.

زندگینامه

سعید کنگرانی فراهانی از کودکی در صحنهٔ تئاتر فعالیت میکرد. بعدها كه بزرگتر شد در تئاتر «شهر قصه» به ايفای نقش پرداخت، ولی اولین حضورش در سینما در فیلم رضا موتوری بود. سپس با موج نو سینمای ايران همساز شد و برای کارگردان مطرحی چون داريوش مهرجويی در فیلم دایره مینا بازیگری کرد. فیلم سه سال توقیف بود و پیش از نمایشش در نقش جدی در فيلم سرایدار حضور یافت که وجهه ديگری به او بخشید و شروع خوب و متفاوتی برایش محسوب می‌شد. بعد از آن ناصر تقوایی برای ایفای نقش «سعید» شخصیت کلیدی سريال دائی‌جان ناپلئون او را به بازی گرفت که به چهره‌ای ماندگار مبدل شد. بازیگری در فیلم جنجالی در امتداد شب برایش شهرت مضاعف و درآمد خوبی به‌همراه داشت. او محل سکونت خود را از خیابان پیروزی به کامرانیه انتقال داد و تبدیل به سوپراستار سینمای ایران شد، ولی این موفقیت دیری نپایید.


پس از
انقلاب ایران کنگرانی به بازیگری ادامه داد و در پرواز در قفس (۱۳۵۹) و فصل خون (۱۳۶۰) حبيب كاوش بازی کرد. فیلم گرداب (۱۳۶۱) آخرین فیلم او پیش از وقایع بعد بود که علیرغم تهيه‌كنندگی بنیاد مستضعفان توقيف شد.


پس از آن چند کارگردان برای ایفای نقش به او پیشنهاد کار دادند از جمله
علی حاتمی برای فیلم مادر که او را برای ایفای نقش فرزند عارف مسلک خانواده (که بعدها امین تارخ آنرا پذیرفت) در نظر گرفته بود ولی کنگرانی در سال ۱۳۶۴ بدون ذکر دلیل ممنوع جهره اعلام شد و از ادامه فعالیتش جلوگیری به‌عمل آمد. علیرغم تلاش فراوان، او نتوانست حکمش را تعدیل کند و در اين مدت دائما مورد بازخواست قرار می‌گرفت . نهایتاً در سال ۱۳۶۷ ایران را ترک کرد. یک سال در دبی اقامت گزید و سپس به كاليفرنيا در امریکا رفت و به مدت ۱۶ سال از ایران و بازیگری حرفه‌ای دور ماند. وی پس از بازگشت به ایران در فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی ایفای نقش کرد. پس از آن قرار بود در فیلم فرزند صبح نیز بازی کند که موجباتش هرگز فراهم نشد.

آثار

سینمایی

تلویزیونی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:36 ] [ سرباز گمنام هخامنشی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ا
آرشيو مطالب
پیوند های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 155
بازدید کل : 179445
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1